Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Det fixar jag!

Av Johanna - 21 januari 2014 11:29

Min blick är tom. Jag vet vad som är fel, jag vet vad som orsakar min personlighetsförändring. Jag vet det så väl. Alkoholen tar bort effekten av min medicin, för mycket alkohol. Det har blivit för mycket det senaste och det måste jag ändra på om jag ska hålla mig frisk. Det jag måste lära mig är att drickaed måtta, dricka långsammare och inte dricka 2 dagar i veckan. Jag har klarat det förut och tänker klara det igen. Jag vill må bra och jag tänker må bra. Så är det bara. En öl, visst. Men då måste jag hålla mig till en öl. Bakslag får man räkna med och nu tänker jag göra något åt mitt bakslag. Framtiden är min, men jag måste ta hand om mig själv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 28 december 2013 22:42

Även om jag är på bättringsvägen så kommer de dagar då jag kastas ner i ett djupt hål som påminner mig om att min själ fortfarande är trasig. Jag vet att det blir bättre och jag kämpar, men man måste också tillåta mig sjäv att må skit ibland. Idag är...

Av Johanna - 22 december 2013 19:27

Jag har hittat en väg ut ur den mörka världen som jag från och till har levt i sedan jag var 13 år. Det har gått ungefär 10 år sedan jag blev sjuk första gången, då depressionen kom helt oinbjuden. 10 år av frustration och en lek med döden. Tack vare...

Presentation

Bakom mörkret finns alltid ett ljus. Ge aldrig upp!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards